BHP - Ocena Ryzyka Zawodowego
- Trzy metody oszacowania ryzyka: metoda „Risk Score” oparta na wskaźnikach
(współczynnikach) ryzyka związanych z potencjalnymi zagrożeniami, metoda „PHA” oraz
metoda zgodna z PN-N-18002 (skala pięciostopniowa) oparta na matrycy ryzyka, do wyboru w każdym ocenianym miejscu pracy.
- Szacowanie ryzyka odbywa się oddzielnie dla każdego zagrożenia zarejestrowanego przez użytkownika w kartotece miejsca pracy oraz dla zagrożeń wynikających z obecności zmierzonych czynników szkodliwych (na podstawie kart pomiarów) lub czynników ergonomicznych.
- Dla ułatwienia wykonania oceny ryzyka można skorzystać z przygotowanych szablonów (lista dostępna w: do pobrania ) lub utworzyć własne szablony.
- Do każdego zagrożenia można utworzyć zapisy dotyczące: źródeł zagrożenia, możliwych skutków zagrożenia, środków profilaktycznych i działań korygujących.
- Uproszczona metoda oceny ryzyka przy narażeniu na działanie czynników chemicznych.
- Kartoteka czynników szkodliwych (także w oparciu o listy publikowane w Dzienniku Ustaw) z informacjami o środkach i działaniach profilaktycznych oraz oznakowaniu substancji chemicznych.
- Możliwość utworzenia Rejestru Czynników Szkodliwych dla każdego stanowiska na którym zarejestrowano karty pomiarów.
- Tworzenie niezbędnej dokumentacji w zakresie oceny ryzyka, w tym arkusza oceny ryzyka.
- Powiadamianie pracowników o zagrożeniach na stanowisku pracy i wykonanej ocenie ryzyka (także w postaci skróconego arkusza oceny ryzyka).
- Pełna informacja dotycząca ryzyka zawodowego w zakładzie pracy oraz kompletny opis (charakterystyka) miejsca pracy: czynniki szkodliwe, zagrożenia, środki ochrony, itp.
- Użytkownik ma wpływ na postać i zawartość Arkusza Oceny Ryzyka.
- Jest możliwość rejestrowania planu działań korygujących, z terminami i osobami odpowiedzialnymi za wykonanie elementów planu oraz kosztem.
- Można zapisać datę wykonania następnej oceny ryzyka na stanowisku i wykonać listę miejsc pracy dla których, w zadanym okresie czasu, należy powtórzyć ocenę ryzyka.
- Możliwość rejestrowania dokumentów dodatkowych, wykonanych poza programem - skany, fotografie.
- Możliwość tworzenia listy wykonanych aktualizacji oceny i umieszczenia jej na karcie tytułowej oceny.
- Wykonane oceny ryzyka mogą zostać archiwowane (po późniejszego wykorzystania).
- Kartoteka nakładów na bhp.
- Dostępny jest dodatkowy moduł "Ergonomia i wydatek energetyczny".
- Możliwość eksportu wybranych informacji do arkusza Excel.